טיפול משפחתי – תתייעצו ותנסו

אסור להתבלבל. ודאי יש לברך משפחה שמוצאת זמן לצאת ולבלות יום או אף ימי כיף וגיבוש, אם בחיק הטבע או אם במסע – בארץ או מחוצה לה –  שבו משולבות פעילויות שונות. כאשר חלים בקיעים במשפחה, ניסיון לפתור אותם ללא סיוע של גורם מקצועי ודאי אינו פסול, אלא שלא אחת, לא פעם, לא די בו.

טיפול משפחתי, שבו משתתפת כל המשפחה או רובה (גם לנעדרים מהמפגשים הנערכים במסגרת טיפול משפחתי יש חשיבות והם מעין נעדרים-נפקדים) עשוי לקדם אותה בתהליך שיקומה.

משפחות בוחרות להתחיל טיפול משפחתי בשל סיבות שונות. לא כל משפחה יכולה לאמוד נכון את כוחותיה ויכולותיה להתגבר בעצמה על הבעיות המתגלעות בה. יש הזקוקים לסיוע, אם באמצעות טיפול משפחתי או באמצעות טיפול זוגי.

מעצם הגדרתה, בעיה – ודאי חריפה ומתמשכת – של מי מההורים או מהילדים עלולה לגרום להפרת האיזונים המתקיימים בה והמאפשרים את קיומה בשגרת החיים. התערבות מקצועית חיונית ורצויה ואין סיבה לחשוש ממנה או להירתע ממנה, ודאי לא לפסול אותה על הסף.

משפחות רבות שחוו טיפול משפחתי מעידות על חוויה קשה ומטלטלת אבל גם בונה ומעצימה. דווקא מי מהמשפחות שהעזו להתמודד עם בעיות, קשיים ומכשולים, יצאו מסדרת המפגשים שנערכו להם במסגרת טיפול משפחתי חזקים ומחושלים יותר מכפי שנכנסו אליה.

אם אתם מהססים האם יש טעם ותועלת בהליכה אל טיפול משפחתי, אתם יכולים להתייעץ עם משפחות שהתנסו בה (אף שסביר להניח כי חובת הסודיות שחלה על המטפלים אוסרת עליהם למסור פרטים על מטופלים) אבל אם תרצו, ודאי תוכלו להתוודע אל משפחה שעברה טיפול משפחתי.

אעיד על עצמי, אודה ואתוודה. לפני שנים אחדות ניצבה משפחתנו בפני בעיה, אשר הדרכים שהוצעו לפתרונה גרמו לנו התלבטות ארוכה וממושכת. לא יכולנו להכריע. עברנו טיפול משפחתי מרוכז, ממוקד, קצר-מועד והודות לו קיבלנו החלטה נבונה ומושכלת, אשר מבחן הזמן הוכיח כי היא היתה הבחירה המתבקשת.

תגים:

כתיבת תגובה